Nazywam się Izabela Latak i należę do maluteńkiego studia Kivano, które zajmuje się tworzeniem gier dla systemu Android. Nasze studio jest z kategorii mikro-maluteńkich: mamy jednego programistę (Kuba), jednego grafika czyli mnie oraz głównego prezesa zespołu Kota imieniem Beryl. Prezes w zasadzie nie robi nic szczególnego, ale nie ma zamiaru odstąpić od swojego wygrzanego “stołka” i zapowiada, że zostanie w firmie do końca 🙂

Dzięki uprzejmości android-fan.pl mogę dziś opowiedzieć Wam o naszej nowej grze “Sokoban Garden 3D” 🙂

Nasza przygoda z grami zaczęła się jeszcze kilka lat temu gdy obydwoje (ja i Kuba) byliśmy jeszcze na studiach. Pojawiały się kolejne pomysły a dwa małe projekty udało się zrealizować. Jednak dopiero w tym roku zabraliśmy się za sprawę znacznie bardziej poważnie. Szczególnie spodobało nam się tworzenie gier w 3D a jako, że nie mieliśmy jeszcze doświadczenia, postanowiliśmy zacząć od czegoś prostego. Tak powstał pomysł, żeby zrobić grę typu sokoban, ale na nowo z ładną grafiką w 3D.

Pracę nad grą rozpoczęliśmy mniej więcej w maju tego roku a po drodze natknęliśmy się na wiele trudności. Jedną z największych takich trudności była motywacja. Jednocześnie bardzo chcieliśmy się nauczyć robić gry w 3D, ale jednocześnie też zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że sokoban to gra, która z pewnością nie zdobędzie tysięcy użytkowników.

Startowaliśmy z zerowym budżetem lecz dzięki wcześniejszym doświadczeniom mogliśmy wiele rzeczy ominąć i oszczędzić. Przykładowo, do naszej pracy wykorzystaliśmy jedynie narzędzia Open Source takie jak Eclipse, LibGDX oraz narzędzia do grafiki: Inkscape, Blender oraz Gimp.

Pozostała trudność w postaci silnika do gry. Z zerowym budżetem nie mogliśmy sobie pozwolić na żaden komercyjny silnik, a z kolei te, które były darmowe – nie przypadły nam do gustu. Ostatecznie Jakub sam napisał silnik wykorzystując do tego bibliotekę graficzną libGDX i była to z pewnością lwia część pracy przy grze. Inną trudnością, dla programisty było stworzenie odpowiedniego sterowania, ale końcowy efekt jest chyba całkiem niezły 🙂

W grze “Sokoban Garden 3D” zostało zastosowane kilka różnych rodzajów sterowania:

  • sterowanie gestami
  • za pomocą wirtualnych przycisków
  • sterowanie poprzez przesuwanie kamyka (bez bezpośredniego kierowania bohaterem)
  • tapnięcie jako wskazanie miejsce docelowe dla biedronki (tutaj wykorzystane elementy AI do określania najlepszej drogi. Biedronka w tym trybie nigdy nie przesuwa kamyków!)

Sokoban Garden 3DNatomiast jeżeli chodzi o cała grafikę – czyli to czym zajmuję się ja, to największym kłopotem było zaprojektowanie głównego bohatera. Początkowo miał być to żuk, ale to właśnie biedronka idealnie scaliła to wszystko co my sobie wyobrażaliśmy o grze oraz to, co dotychczas było wykonane.

Oczywiście najwięcej trudności podczas projektu doświadczył nasz prezes Kot. Dniem i nocą był na stanowisku pracy wyjątkowo usilnie starając się zmotywować swoich pracowników do działania, bo on – jak nikt inny – wie, że na dobrą rybną puszkę trzeba sobie zapracować 🙂

Ostatecznie osiągnęliśmy jeden z wielu celów, które sobie postawiliśmy- ukończyliśmy grę! W dodatku pokazaliśmy jednocześnie, że programy Open Source są wystarczające i jeśli tylko ktoś chciałby zrobić własną grę to może – nawet z zerowym budżetem 🙂

Wszystkim życzę miłych chwil spędzonych z naszą grą a tym, którzy tak jak my zdecydują się rozpocząć swoją własną game-developerską przygodę- powodzenia! 🙂

Sokoban Garden 3D dostępny jest za darmo, linki do pobrania znajdziecie poniżej.

logo-app
App Name
Kivano

Free   

pulsante-google-play-store
pulsante-appbrain
qrcode-app