• grywalność
  • grafika
  • dźwięk

Patrząc na grę CheeseMan ma się od razu przed oczami Super Meat Boya. Jest to można powiedzieć pełnoprawny i oficjalny klon tej gry na Androida. Dzieło jednego człowieka, który spreparował gameplay w oparciu o platformę, do której nie trzeba znać programowania, aby tworzyć gry – GameSalad. Czy z takiego podejścia do tworzenia gier może wyjść coś ciekawego? Okazuje się, że tak!

CheeseMan to platformer 2d, który jak wspomniałem kopiuje styl rozgrywki prosto z Super Meat Boya. Zamiast kawałka mięsa, mamy kawałek sera (lub żeński kawałek sera – do wyboru), a naszym zadaniem jest pokonanie zestawu ponad 40 leveli, podzielonych na 3 światy. Przejście każdego poziomu, nie powinno zająć dłużej niż 30 sekund. Tyle teoria. W praktyce większość z nich będziemy powtarzać w kółko, bo najeżone są wszelkimi możliwymi przeszkadzajkami. Musimy omijać piły tarczowe, lasery, kolce, wyrzutnie kul armatnich i inne tego typu ustrojstwa. Żeby było trudniej są one tak ustawione, że bardzo trudno je ominąć. Trzeba wspiąć się na wyżyny swojej zręczności, zacisnąć zęby i załapać flow, żeby przejść kolejne plansze.

Giniemy i klniemy bardzo często, na szczęście odradzanie trwa tylko ułamek sekundy. Niestety zawsze musimy zaczynać level od początku. Nasz kawałek sera jest zręczniejszy niż Ezio Auditore, potrafi odbijać się od ścian, robić podwójne skoki czy manewrować, gdy jest w powietrzu. Jego tajną bronią jest możliwość przeistoczenia się, w określonych miejscach, w wielką, grubą, ociężałą kupę sera. Ma wtedy możliwość rozbijania cegieł blokujących drogę. Czasami używa przełączników, telereporterów, trampolin, wszystko po to by znaleźć drzwi, które kończą planszę. Na każdej z nich możemy zdobyć jajko (?) oraz maksymalnie trzy „gwiazdki” oraz punkty. Pod koniec danego świata czeka nas walka z bossem – myszą, która chce nas za wszelką cenę zniszczyć. Musimy wtedy idealnie wytrenować znajomość planszy, bo cały czas mysz nas goni. Ostatnia walka wygląda nieco inaczej i może być lekkim rozczarowaniem, ale zostawiam już to wam do oceny.

Gra jest naprawdę wymagająca, ale satysfakcja z przejścia danego poziomu jest niesamowita. Serem sterujemy tylko za pomocą trzech przycisków: prawo, lewo i podskok. Sterowanie jest bardzo precyzyjne, ale warunkiem koniecznym, żeby dobrze się bawić jest dobra czułość ekranu. Na Xperii X10 grać się dało, ale wszystko działało z nieznacznym opóźnieniem. Na SGSie przyjemność z grania była o niebo lepsza.

Przejdźmy do kącika narzekań. CheeseMan jest dosyć krótki, mimo częstego powtarzania plansz, można ją przejść w 1-2 godzinki. Przydałyby się już nowe plansze (co jest w planach). CheeseMan nie na wszystkich urządzeniach dobrze się skaluje i wymaga czułego ekranu. CheeseMan wygląda ok, ale daleko mu do Super Meat Boya. Poziom trudności jest nierówny, można się zaciąć na jednych z wcześniejszych plansz. To w sumie tyle, więcej grzechów tej gry nie pamiętam.

A teraz zwrot do czytelnika: ta gra jest za darmo, więc jeśli lubisz wymagające platformówki, nie czekaj dłużej tylko pobieraj i graj! 🙂

logo-app
App Name
Hicham Allaoui

Free   

pulsante-google-play-store
pulsante-appbrain
qrcode-app

Podobne artykuły

  • Jet Car StuntsJet Car Stunts Co wyjdzie z połączenia Mirror’s Edge z samochodówką? Bez wątpienia Jet Car Stunts! To jedna z bardziej wciągających i kreatywnych gier na androida. Przyjrzyjmy się jej z bliska.
    Czy to […]
  • Super Monkey Ball 2: Sakura EditionSuper Monkey Ball 2: Sakura Edition Czy może być lepszy pomysł na wciągającą grę platformową niż Super Monkey Ball 2: Sakura Edition? Gramy małpą, zamkniętą w szklanej (?) kuli i poruszamy się po zawieszonych w przestrzeni […]
  • SprinkleSprinkle Pewnie wszyscy zagrywacie się teraz w Angry Birds Space (recenzja wkrótce), więc Sprinkle niekoniecznie zainteresuje was w tej chwili. Ale kiedyś poziomy we Wściekłych Ptakach się skończą […]
  • Super Drill PanicSuper Drill Panic Super Drill Panic to kolejna udana gra studia Orange Pixel. Tym razem wcielamy się w podróżnika by pomóc mu przede wszystkim w ucieczce z burzących się świątyń.
    Po uruchomieniu gry można […]
  • GrabatronGrabatron Grabatron to kolejna gra studia Future Games of London bazująca na jednym pomyśle – wspólnym z Hungry Shark. Obie gry mają ze sobą bardzo wiele wspólnego, dlatego często będę odwoływać się […]
  • They Need To Be FedThey Need To Be Fed They Need To Be Fed to platformówka, która wymaga od gracza refleksu, pomyślunku i szybkiego podejmowania odpowiednich decyzji. Wydało ją studio YoYo Games Ltd, znane z niezłego Mr […]